Skip to content
Menu

Nicky, Mark, Rob en Loes in Canada

Home / Niet gecategoriseerd / Maurice National Park, kajakken en heel veel regen
Posted inNiet gecategoriseerd

Maurice National Park, kajakken en heel veel regen

Posted By nicky Posted on 9 september 2023

Woensdag zijn we met de auto naar Maurice National Park gegaan, waar we bij een aantal plekken hebben gestopt en wandelingen hebben gemaakt. In Maurice NP zijn veel meren te vinden en de meeste wandelingen brachten ons dan ook naar een meer. Het was die dag nog warmer, zo’n 32 graden, dus de meeste wandelingen waren niet al te lang, maar uiteindelijk hebben we alles bij elkaar toch meer dan 10 kilometer gelopen.

Een selfie bij één van de meren.

In de avond hebben we gebarbecued, wat uiteraard super lekker was. Daarna hebben we nog een film gekeken en was de dag wel weer voorbij.

Op donderdag hebben we een dagje wat rustiger gedaan. We zijn vooral rond het huisje gebleven, maar terwijl Mark en Rob boodschappen zijn gaan doen, zijn Loes en ik gaan kajakken op het meer. Er hing regen in de lucht maar gelukkig waren er bij ons maar een paar druppeltjes gevallen. Het kajakken zelf ging overigens best goed.

Loes en Nicky op de kajak.

Vandaag moesten we zo’n 4,5 uur rijden naar de volgende slaapplek. Ons plan was om onderweg bij een ander park te stoppen en een wandeling te maken, maar het is al sinds twaalf uur vanmiddag aan het regenen. En dan niet een beetje maar het giet er echt uit. Dus uiteindelijk zijn we alleen boodschappen gaan doen en toen naar het huisje gegaan, waar we net een spelletje hebben gedaan en hebben gegeten. Het park staat nu op de planning voor morgen. Dit huisje is trouwens weer aan een meer, maar deze keer nog dichterbij, waardoor we een prachtig uitzicht hebben op het meer.

Het uitzicht vanuit ons huisje.
Previous Article De heenreis, La Ronda en de rit naar de natuur
Next Article Een simpele hike, een lastige hike en walvissen!

Related Posts

Posted inNiet gecategoriseerd

Thousand Islands en Montreal

Hier is hij dan, de laatste blog van de vakantie… Woensdag hebben we een hike van bijna 10 kilometer gedaan in een park in de buurt van ons huisje bij Thousand Islands. De locatie van dit huisje was trouwens prachtig:

Meer Lezen about Thousand Islands en Montreal
Posted  nicky Posted on 30 september 2023
Posted inNiet gecategoriseerd

Toronto en Niagara Falls

Op vrijdag zijn we naar Toronto gereden en hebben we verder niet heel veel spannends gedaan. In de avond zijn we naar een Japans restaurant gegaan waar we lekkere vis (of vlees voor Rob) met saus (pittige voor Rob en

Meer Lezen about Toronto en Niagara Falls
Posted  nicky Posted on 26 september 2023
Posted inNiet gecategoriseerd

Quebec en Ottawa

Op maandag zijn we richting het oude centrum van Quebec gelopen. Hoewel dat dichtbij was, moesten we daarvoor ook een redelijke heuvel opklimmen. Dit ging natuurlijk heel soepel… kuch. Boven op de heuvel lag een groot park waar we doorheen

Meer Lezen about Quebec en Ottawa
Posted  nicky Posted on 22 september 2023

Recente berichten

  • Thousand Islands en Montreal
  • Toronto en Niagara Falls
  • Quebec en Ottawa
  • Een aantal parken, een rustdag en nog meer parken
  • Een simpele hike, een lastige hike en walvissen!
Nicky, Mark, Rob en Loes in Canada